Terug naar Analyse Portal
Uitslagen verwerken
Het verwerken van uitslagen in de Analyse Portal kan zowel handmatig als via validatie met een barcodescanner en QR-codes. Het gevalideerd verwerken van testresultaten heeft de voorkeur.
Uitslag gevalideerd verwerken
Een uitslag in de Analyse Portal wordt standaard gevalideerd verwerkt. Dit betekent dat de Portal controleert of de test die je wilt verwerken overeenkomt met de klantenkaart die je hebt ingeladen.
- Klik in de Analyse Portal op de blauwe knop Scan QR-code
- Scan het label van de test. De afspraakkaart wordt nu ingeladen
- Scan nu nogmaals het label van de test. De Analyse Portal controleert nu of de test correspondeert met de afspraakkaart
- Selecteer nu of de test een positieve of negatieve uitslag heeft
- Bevestig de uitslag
- De uitslag wordt nu per e-mail naar de klant verzonden
- Wanneer de uitslag positief is wordt het resultaat automatisch in de Besmettingslijst opgenomen
Uitslag handmatig verwerken
Dit wordt afgeraden. Het verwerken van gevalideerde uitslagen heeft de voorkeur.
- Klik in het overzicht op de juiste afsprakenkaart van de te verwerken testuitslag
- Controleer nu handmatig of de gegevens van de afsprakenkaart overeenkomen met de te verwerken test
- Klik op de knop "Handmatig invoeren"
- Selecteer nu of de test een positieve of negatieve uitslag heeft
- Bevestig de uitslag
- De uitslag wordt nu per e-mail naar de klant verzonden
- Wanneer de uitslag positief is wordt het resultaat automatisch in de Besmettingslijst opgenomen