Betalingen

  • Welke betaalopties bieden jullie aan?

    Je klanten kunnen hun bestelling met de onderstaande betalingsmethode afronden:

    iDEAL (voor Nederland)
    Creditcard (major creditcards)
    Bancontact (voor België)
    SofortBanking (geheel Euroopa)
    Belfius Direct Net (voor België)
    KBC/CBC-Betaalknop (voor België)
    Paypal (Internationaal)
    EPS (voor Oostenrijk)
    Giropay (voor Duitsland)
    Overboeking (in sommige gevallen)

  • Wanneer ontvang ik de uitbetalingen van mijn evenement?

    Wij betalen op elke dinsdag en vrijdag je uitstaande saldo minus onze servicefee uit. Het kan gebeuren dat wij sommige bestelling niet direct uitbetalen, omdat wij het geld niet nog niet hebben ontvangen. Dit gebeurt vooral bij creditcard betalingen. Deze betaling worden doorgaans na 8 dagen uitgekeerd.

  • Waarom moet ik mijn bankrekening met een betaling bevestigen?

    Om zeker te weten dat wij de gelden op jouw eigen bankrekening uitbetalen vragen wij je een controlebetaling van € 0,01 te doen. Zo weten wij zeker dat de naam van je bankrekening overeen komt met jouw naam of de naam van je bedrijf.

  • Waarom ontvang ik mijn uitbetaling van Stichting Entranz?

    De gelden van de ticketverkoop worden geïncasseerd door Stichting Entranz. Stichting Entranz is een derdengelden stichting waar de gelden van je ticketverkoop worden bewaard tot het moment van uitbetaling.

  • Hoeveel kost het om kaarten te verkopen via Entranz?

    Entranz probeert het voor organisatoren zo simpel mogelijk te houden, zo ook met de tarieven.

    Het is mogelijk om via Entranz gratis kaarten te verkopen. Als je ervoor kiest om betaalde tickets te verkopen, brengen wij hiervoor € 1,50 (excl. BTW) per verkocht ticket in rekening.

    Kijk hier voor de actuele prijzen.

  • Kan ik het BTW percentage per ticket aanpassen?

    Ja, het is mogelijk om het BTW percentage per ticketsoort aan te passen. Bij het creëren van de tickets voor je evenement, kun je kiezen tussen 0%, 6% of 21%.

  • Is mijn geld veilig bij Entranz?

    Ja. Je klanten betalen de tickets direct aan Stichting Entranz. Hier wordt je tegoed bewaard totdat het aan je wordt uitgekeerd. Je tegoed valt dus niet binnen de financiële boedel van Entranz B.V.

Tickets

  • Kan ik gedrukte tickets aanbieden?

    Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op!

  • Kan ik gratis tickets aanbieden?

    Jazeker! Je kunt via Entranz ook gratis tickets verkopen. Wij brengen hiervoor geen kosten in rekening, het gebruik van Entranz is dus volledig gratis!

    Kijk hier voor de actuele tarieven.

  • Kan ik kortingscode's aanmaken?

    Ja, dat kan.

  • Een klant heeft zijn/haar tickets niet ontvangen, wat nu?

    Je kunt in de Organizer de betreffende bestelling opzoeken en vervolgens de tickets opnieuw naar de klant laten sturen of ze in PDF-vorm downloaden.

    Ook kun je je klant deze link toesturen: https://www.entranz.nl/help/ticket-buyers. Je klant kan via deze link zelf zijn tickets downloaden. Heeft je klant een verkeerd e-mailadres ingevuld? Neem dan contact met ons op via de contactpagina.

  • Kan ik een gastenlijst aanmaken?

    Ja, dat is mogelijk. Na het selecteren van een evenement, kies je in het menu links voor Gastenlijst en kun je je gasten zelf kosteloos tickets toesturen.

  • Bieden jullie ook e-tickets aan?

    Ja, wij sturen tickets standaard in PDF-formaat toe. PDF-bestanden kunnen altijd vanaf een mobiele telefoon gescand worden. Ook krijgt de bezoeker altijd de mogelijkheid om zijn tickets toe te voegen aan de Apple Wallet op zijn iPhone (iOS only).

Ticketshop

  • Kan ik de ticketshop personaliseren?

    Ja. De ticketshop is helemaal om te zetten naar je eigen branding d.m.v. kleurgebruik, het tonen van je logo en het uploaden van een achtergrond. Ook in de e-mails die de ticketkoper ontvangt zal je naam de afzender zijn en wordt je logo getoond.

  • Werkt de ticketshop ook op mobiele apparaten?

    Ja, Entranz maakt gebruik van verschillende technologieën die ervoor zorgen dat de ticketshop op elk schermformaat er goed uitziet en dat je bezoeker altijd de beste ervaring heeft bij het kopen van tickets.

  • Zijn de e-mails die mijn bezoekers ontvangen aan te passen?

    Ja, Als organisator kun je de tekst van de orderbevestiging die je bezoeker ontvangt volledig aanpassen.

    Je kunt dit doen door in de Organizer te navigeren naar een evenement en links in het menu voor Ticketshop kiezen. Vervolgens klik je op het tabblad E-mails. Hier kun je de inhoud van de e-mails aanpassen. Tevens is het ook mogelijk om bijlage's toe te voegen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een flyer van het evenement.

  • Wordt de ticketshop ook in andere talen weergegeven?

    Ja. Automatisch kiezen wij de beste taal die bij je bezoeker past. Op dit moment zijn de beschikbare talen Nederlands en Engels. De bezoeker kan de taal zelf altijd nog wijzigen tijdens het bestelproces.

  • Hoe integreer ik de ticketshop in mijn website?

    Nadat je een evenement hebt geselecteerd in de Organizer, kies je voor Aanpassen in het menu. Onder het tabblad Ticketshop vind je onder Ticketshop embedden een iframe script. Kopieër deze en plak het in de HTML van je eigen website.

Toegangscontrole

  • Hoe scan ik de tickets?

    Simpel, met je telefoon. Tickets scan je met onze app, de Entranz Ticket Scanner. Deze kan je downloaden voor iOS en voor Android. Je logt in met dezelfde gegevens als de Organizer en je kan meteen aan de slag.

  • Kan ik mijn telefoon gebruiken om te scannen?

    Bijna!

    Wij zijn bijna klaar met de ontwikkeling van Entranz Bleep voor iOS en Android, zodat je ook met je telefoon tickets kunt scannen.

    Wil je ons helpen testen? Schrijf je dan hier in!

  • Hebben jullie ook een andere scanoptie naast de Entranz Ticket Scanner?

    Jazeker! Verwacht je meer dan 600 bezoekers per uur of wil je comfortabeler scannen? Dan hebben wij ook de Ticket Blasters te huur. Neem voor deze optie contact op met onze klantenservice.

  • Kan ik met meerdere scanners werken?

    Ja, als er een actieve internetverbinding is waar de telefoons op aan gesloten zijn, dan kan je met meerdere scanners tegelijk scannen.

Staat uw vraag er niet tussen?

Als je meer vragen hebt beantwoorden wij die graag voor je! Ga hiervoor naar onze contactpagina.
Of bel ons op 079 - 744 0215 voor telefonische ondersteuning.