Praktisch:
Je kan in de Organizer heel makkelijk de tijd, datum en locatie van je evenement aanpassen. De nieuwe informatie wordt meteen aangepast in de ticketshop én op de tickets van bezoekers. Wanneer de bezoekers hun tickets opnieuw downloaden, dan staan daar de nieuw tijd, datum en eventueel locatie op vermeld. Communiceer naar je bezoeker dat het ticket wat ze gekocht hebben geldig is op de nieuwe datum. Dit voorkomt verwarring.
Financieel:
Om verwarring en onduidelijkheid te voorkomen, kiezen we er voor om alleen bij de volledige annulering van een evenement de terugbetaling uit te voeren. Bij verplaatsing en individuele orders die daarbij geannuleerd moeten worden, kiezen we ervoor om dat aan jou als organisator te laten. Uiteraard helpen we daar wel bij. Omdat we ticketgelden tussentijds uitbetalen, kan het zijn dat een terugbetaling nu iets anders in zijn werk gaat.
Inventariseer eerst welke bezoekers graag hun bestelling zouden willen annuleren bij verplaatsing naar de nieuwe datum. Wie weet gaat iedereen wel akkoord met de nieuwe datum. We raden aan om een redelijk termijn te stellen, bijvoorbeeld 14 dagen, waarin bezoekers kunnen aangeven of ze hun bestelling willen annuleren. Zo weet iedereen zo snel mogelijk waar hij/zij aan toe is.
Is het totaalbedrag aan te annuleren bestellingen minder dan het tegoed wat we nog moeten uitbetalen, dan kan je deze orders zelf annuleren vanuit de Organiser.
Is het totaalbedrag aan te annuleren bestellingen groter dan het bedrag wat wij nog aan je moeten uitbetalen, dan kunnen deze bestelling het beste door jou zelf worden terugbetaald.
Annuleer je een bestelling via de Organizer? Dan staat het geld doorgaans binnen 5 werkdagen op de rekening van je bezoekers. Betaal je de tickets zelf terug, houd dan de termijnen van je eigen bank aan.
Daarnaast vragen wij jou om zélf te communiceren met je bezoekers. Zo haalt de bezoeker zijn/haar informatie uit één bron. Daarnaast kan je meteen inspringen op vervolgvragen.