Terug naar de informatiepagina

Communicatie naar je bezoekers

Wat je boodschap ook is: blijf communiceren.

Als je een evenement organiseert welke in maart plaats vindt, sta je nu waarschijnlijk voor de keuze: uitstellen of annuleren.

Ook je bezoekers willen graag weten waar ze aan toe zijn. Daarom is het op dit moment zeer belangrijk om te communiceren met je bezoekers. In tijden van onzekerheid is duidelijkheid erg prettig.

Communiceer altijd, ook als je niets te melden hebt

De kans is groot dat je niet direct weet wat je nu moet doen of gaat doen. Wil je verplaatsen, dan moet de beschikbaarheid van artiesten, locatie, etc. gecheckt worden. Je bezoekers zitten in de tussentijd waarschijnlijk wel op een reactie van jou te wachten.

Datzelfde geldt voor de afweging of je het evenement gaat annuleren. Je moet contact opnemen met je eventuele verzekeraar, je wilt juridisch advies inwinnen en zo kan je nog wel even doorgaan.

Laat in beide gevallen aan je bezoekers weten dat je druk bezig bent achter de schermen om orde op zaken te stellen. Stuur ze een e-mail en plaats een bericht op social media. Heb je na een aantal dagen nog steeds geen nieuws, meld dat ook. Dat wordt meer gewaardeerd dan radiostilte.

Praktische zaken:

Wil je al je bezoekers een e-mail sturen? Dan kun je je evenement in de Organiser met een paar klikken koppelen aan een Mailchimp, CampaignMonitor of ActiveCampaign account. Met deze tools kun je je bezoekers heel simpel een e-mail sturen met alle relevant informatie over je evenement.

Arrow up