Taggen met Mailchimp en ActiveCampaign

Maak nu automatisch doelgroepen aan in jouw favoriete emailmarketingtool.

Inmiddels hebben veel van onze klanten al kennis gemaakt met onze koppeling met Mailchimp en ActiveCampaign. De gegevens van bezoekers van jouw evenementen komen direct in de favoriete e-mailmarketing tool zodat je direct aan de slag kan met e-mailmarketing. Hoe handig is dat? Maar het kan nog beter! Daarom introduceren wij: Tags.

Wat zijn Tags?

Tags zijn labels die je maakt om je bezoekers te organiseren. Met tagging kun je je eigen contactstructuur in Mailchimp of ActiveCampaign aanbrengen en bezoekers labelen op basis van gegevens die je van ze hebt. Zo kun je je bezoekers heel makkelijk segmenteren, oftewel, onderscheid maken in de verschillende doelgroepen onder je bezoekers. Denk bijvoorbeeld aan VIP bezoekers. Wanneer iemand een VIP ticket bestelt voor jouw evenement, kun je diegene de tag ‘vip’ meegeven. Op deze manier kun je in Mailchimp of ActiveCampaign een campagne of mailing maken die je alleen stuurt naar kopers van een VIP ticket.

Voeg relevante tags toe aan je ticket

Hoe werken Tags?

In Entranz kun je aan elk ticket Tags toekennen. Een simpel voorbeeld: je organiseert een festival waarbij je klanten een toegangsticket en een busticket kunnen kopen. Het toegangsticket geef je de tag toegang. Het busticket geef je de tag Bus. Entranz zorgt er vervolgens voor dat elke bezoeker met de juiste Tags in Mailchimp of ActiveCampaign worden geplaatst.

Entranz voegt nieuwe bezoekers automatisch toe aan Mailchimp of ActiveCampaign

Wat kun je er mee?

Door relevante tags aan je bezoekers toe te voegen wordt het heel makkelijk om mensen berichten te sturen die belangrijk voor hen zijn, zonder ze te overweldigen met berichten die dat niet zijn. Zo kun je je gasten die een busticket hebben gekocht informatie sturen over vertrektijden of juist de bezoekers zonder busticket met een emailcampagne aansporen om busticket te kopen.

Nu is het makkelijk doelgroepen aanmaken door de Tags.

Dit is natuurlijk een eenvoudig voorbeeld. Hoe complexer je evenement is, hoe meer overzicht en inzicht het gebruik van Tags je geeft.

Tags zijn vanaf vandaag voor iedereen beschikbaar! Wil jij graag met Tags aan de slag? Laat het ons weten en wij helpen je graag verder!

Share this article:
Arrow up