Entranz helpt i.s.m. het RIVM met horeca openstelling in Coronatijd

Sinds 1 juni mag de horeca gecontroleerd weer open. Deze openstelling onder streng voorwaarden is vooral gericht op de traditionele horecabedrijven. Restaurants, eetcafés en terrassen kunnen weer open. Daarbij moet men aan een tafel zitten met niet meer dan 4 personen en is een reservering (m.u.v. terrassen) verplicht. En ondanks dat het maximum aantal personen in juli opgerekt wordt van 30 naar 100 personen, mogen de clubs, danscafés, feestcafés en kleinere uitgaansgelegenheden nog niet open. Maar de wandelgangen vertellen ons dat hier snel verandering in komt. Mits er wordt gereserveerd en bezoekers wordt gevraagd naar hun gezondheid. Dus tijd om je voor te bereiden! Entranz maakt dat in samenwerking met het RIVM heel eenvoudig.

Als horecaondernemer wil je weer bezig zijn met je gasten ontvangen en mooie omzetten draaien. Dan wil je ze min mogelijk tijd kwijt zijn aan het implementeren van de nieuwe maatregelen, terwijl je het wel goed en volgens richtlijnen geregeld wilt hebben. Entranz heeft daar een handige tool voor ontwikkelt in toevoeging op het bestaande platform. Marketingdirecteur Tom Mulder zei daarover het volgende: “We zagen twee dingen. Ten eerste kloppen horecaondernemers bij ons aan om als het ware kaartjes te gaan verkopen voor hun café. Daarnaast zien we ook dat je minder mensen binnen mag laten dan je wellicht wilt en dat je ook nog bij de deur moeilijke vragen moet gaan stellen. Gastvrijheid wordt ingeperkt terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Zeker nu niet.” En ook ontbrak er nog iets. “Bij het versoepelen van het beleid is er ingezet op het vooraf checken van de gezondheid van bezoekers, om ze verdere verspreiding tegen te gaan. Bij de kappers en dergelijke gebeurt dit al een tijdje, maar hoe check je vooraf of een bezoeker van jouw kroeg bepaalde symptomen heeft? Die check hebben wij bij Entranz nu geautomatiseerd.”

Je kan vanaf nu namelijk de zogenaamde ‘Covid-19 check’ activeren. Als eigenaar van een horecaonderneming maak je een evenement aan (bijv. vrijdagmiddagborrel) en maak je hier betaalde of gratis tickets voor. Op die manier stel je alle bezoekers in staat om van tevoren een ticket te kopen tot dat je het maximaal aantal tickets (nu 30 en vanaf juli 100 bezoekers) verkocht hebt. Bij het kopen van een ticket krijgt de bezoeker een vragenlijst voorgeschoteld met de controlevragen van het RIVM. Vervolgens krijgt de bezoeker 24 uur voor de reservering deze vragenlijst nog een keer, geheel in lijn de richtlijnen. Als uit de antwoorden blijkt dat de bezoeker geen symptomen heeft, dan wordt het ticket geactiveerd en de reservering definitief gemaakt. Mocht uit de vragenlijst toch blijken dat iemand symptomen kan hebben, dan worden de bezoeker en de horecaondernemer met elkaar in contact gebracht. Zo kan jij vaststellen of de bezoeker een risico vormt, of hij toch kan komen en of jij het geld teruggeeft of niet. Op deze manier voldoe jij aan alle richtlijnen en kan iedereen zonder beperkingen binnenkomen en weer gaan genieten van een drankje bij jou aan de bar!

Hoe werkt het dan? Lees hier alles over op onze Covid-19 pagina.

Share this article: