Entranz 4.0: meer gebruiksgemak, meer mogelijkheden

Door Dick Faas op 20 december 2018

Het huidige platform van Entranz gaat al weer een tijdje mee. Dat en we hadden ook wel weer zin in iets nieuws. Afgelopen maanden hebben we veel van jullie gesproken over Entranz en het gebruik van de Organizer. Dankzij al die feedback van jullie konden we dan ook invullen wat dat 'nieuws' zou moeten zijn.

Bij jullie stond als een paal boven water dat het gebruiksgemak van de Organizer een van de beste aspecten ervan is. Afblijven dus, zou je denken. Als kledingmerk moet je ook nooit met je maatvoering gaan klooien. Het meest fundamentele aspect van je product moet altijd herkenbaar blijven. Maar ja. Wij zijn bij Entranz nogal eigenwijs. Want jullie kwamen ook nog met een aantal heel gave ideeën om de Organizer nog beter te maken. Die verbeteringen niet doorvoeren was geen optie. We moesten dus wel.


Het resultaat? De Organizer vier punt nul? Gaaf. Heel Gaaf. Al zeggen we het zelf. Allereerst hebben we wat zaken geclusterd. Per event. Dus als je iets wilt inzien of veranderen bij één van je events, dan staat het ook precies waar je het verwacht. We hebben de boel dus gewoon even goed opgeruimd.

Tevens hebben we een nieuw kopje toegevoegd: Marketing en Promotie. Hier vind je alle tools om je event te promoten, bij te houden hoe de marketing gaat en om je bezoekers warm te krijgen voor je volgende event.

Verder hebben we het combinatieticket geïntroduceerd. Zo stel je de kaartverkoop van meerdaagse events precies in om het meeste uit je kaartverkoop te halen. En maak je niet druk over de capaciteit. Die geef je één keer op, het platform houdt daar met een combinatieticket automatisch rekening mee.

En wat nog meer dan? Hieronder staat een prachtig lijstje met alle nieuwe features:

Gebruiksgemak. De Organizer is overzichtelijker en een aantal knoppen zitten nu op een plek waar je ze logischerwijs ook zou verwachten. Dit hebben we gedaan voor zowel je algemene dashboard als voor individuele eventpagina’s.

Marketing en Promotie. De Mailchimp en Google Tagmanager integraties zijn binnen één muisklik bij de hand. Deel je event snel en makkelijk op social media met de kant-en-klare ‘share buttons’.

Kortingscodes. Stiekem zat deze optie al in de oude Organizer, maar daar was ‘ie stilletjes aan toegevoegd. Het is dus nu mogelijk om kortingscodes aan te maken en deze te versturen naar je trouwe bezoekers en andere relaties.

Locatie per ticket.. Een event op meerdere dagen en meerdere locaties? Geen punt. Vanaf nu kan je ook per ticket een afwijkende locatie instellen.

Geheime ticketshop. Wil je je ticketshop met een selecte groep delen? Dan kan je deze op geheim zetten. Geboren uit het idee om een preview te zien van je ticketshop, uitgegroeid tot een geheime, maar werkzame URL van je ticketshop.

Combinatieticket. Nieuw is het combinatieticket. Stel je hebt een event dat bestaat uit een lunch, een vergadering en een diner. En stel je verkoopt voor al die onderdelen ook losse tickets. Met het combinatieticket krijgt de bezoeker die een ticket koopt voor alle drie de onderdelen, per onderdeel een apart ticket. Die aparte tickets gaan vervolgens ook af van de totale beschikbaarheid van de desbetreffende tickets. Dus, nooit meer gokken, nooit meer puzzelen. Eén keer instellen en alles in één oogopslag kunnen terugvinden.

Servicefee. Wil je jouw bezoekers de servicefee laten betalen? Geen punt. Je hebt nu ook de optie de servicefee door je bezoekers te laten betalen. En uiteraard ACM-proof.

Ticketprijs. Met de handige calculator zie je precies wat een ticket oplevert met BTW en onze servicefee. Je event rendabel maken wordt makkelijker dan ooit.

Toegangscontrole. Geef je onbekenden liever niet je inloggegevens om de Entranz Ticket Scanner te gebruiken? Logisch. In de nieuwe Organizer maak je in een handomdraai een QR-code aan waarmee je een telefoon kan aanmelden om te scannen. Toegangscontrole in eigen hand dus.

Financiën. Al je financiën heb je duidelijk inzichtelijk.