2 succesfactoren voor ticketverkoop: transparantie & content

In deze blog leggen we uit wat de twee succesfactoren voor ticketverkoop zijn: transparantie en content

Eerlijk en transparant

Ticket providers; de onzichtbare kracht die de verkoop van duizenden tickets per dag mogelijk maakt. Of het nu gaat om zakelijke evenementen, festivals of feestjes. Onze ticket service is voor organisatoren de drijvende kracht achter hun inkomsten.

Ondertussen berekenen de grote partijen de servicekosten niet alleen als vast bedrag, maar rekenen daar een percentage bovenop. 2% van een ticket van €25,- is wel te overzien, maar op een ticket van €500,- is dat toch ineens een tientje. Terwijl de diensten die je daarvoor terugkrijgt gelijk blijven. Toch is deze berekening door de grote partijen nog niet aangepast. Vreemd, vinden wij bij Entranz. Bij Entranz, dé transparante ticketservice, weet je van tevoren wat je per ticket zult moeten afstaan.

Content is king, context is queen

Het moment van aanschaf. Is er behoefte aan het verzamelen van data over jouw bezoekers? Bij Entranz helpen we je om klantinformatie te verzamelen en deze weer te gebruiken. Deze informatie kun je direct inzetten voor de promotie van jouw evenement. Stel, de ticketverkoop is één maand bezig. Er worden duidelijk meer tickets gekocht door mannen dan door vrouwen of bepaalde regio’s lopen achter op de verwachtingen. Daar wil je zo snel mogelijk op in kunnen spelen! Een video op insta, een live give-away op facebook of andere video advertenties werken dan perfect. Maar belangrijk is het om te weten op wie je dan het beste jouw promotie kunt richten om de marketingeuro’s zo efficiënt mogelijk in te zetten.

Meer tickets verkopen

Online tickets verkopen is de beste manier van tickets verkopen. Je moet dan ook online de aandacht weten te wekken. Video werkt daarvoor beter dan tekst, dus zet meer video’s in dan alleen een aftermovie! Teasers, pre-rolls, bumper ads, give-aways, live video, noem het maar op. Voeg context toe aan jouw content met video.

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Cooler Media, The Explanation Company.

Share this article:
Arrow up